- Dette er helt utrolig! Lovie Awards er blant de høythengende prisene i det europeiske medielandskapet, sier byråsjef Mikaela Folkestad, til Kampanje.
Schibsted Partnerstudio var shortlistet i hele syv kategorier i den prestisjefylte europeiske prisutdelingen. Og på slutten av forrige uke kom den gledelige nyheten om at Takeoff sikret bronse i kategorien «Branded Content/Entertainment, TV & Movie». Kampanjen vant også publikumsprisen i samme kategori.
Norwegian-teamet dro hele veien til London for å motta prisen.
- Vi er skikkelig stolte av at Takeoff får denne anerkjennelsen i Lovie Awards. Serien har vært et skikkelig hjertebarn for alle oss som har jobbet med den, og da er det selvfølgelig ekstra stas at vi fikk toppet nominasjonen med en gullstatuett i publikumsprisen! Bronse er bra, men gull er gull, sier visuell innholdsprodusent, Heidi Klokk.
Alle finalister i Lovie Awards er automatisk nominert til publikumsprisen i sin respektive kategori, og vinnerne stemmes frem av folket.
Totalt ble det sendt inn 1200 bidrag fra 35 land til årets Lovie Awards, som anerkjenner fremragende europeisk internettekspertise innen kultur, teknologi og næringsliv.
Norwegians kampanje konkurrerte mot bidrag fra land som England, Frankrike, Tyskland, Spania, Italia, Sverige og Nederland. Finalistene ble valgt ut av den anerkjente International Academy of Digital Arts & Sciences (IADAS).
- Takeoff» har utmerket seg i sin kategori og demonstrert enestående digital innovasjon og kreativitet, sa Nicolas Roope, styreleder i IADAS, i forbindelse med shortlist-annonseringen.