Daglig leder i Schibsted Partnerstudio, Mikaela Folkestad og Max Schüler, Director i Schibsted Brand Studio.

I Schibsted Partnerstudios ferske trendrapport, Schibsted Content Report 2025, beskriver innholdsbyrået hvordan de mener troverdige historier, skapt av ekte mennesker, blir fremtidens gullstandard.

– Når vi inkluderer ekte mennesker og skaper innhold med ekte verdier, ser vi umiddelbart effekt. Flere klikker, flere engasjerer seg og flere konverterer. Autentisitet er ikke bare et buzzord – det er en forutsetning for å lykkes, sier leder i Schibsted Partnerstudio, Mikaela Folkestad.

Schibsteds innholdsbyråer i Norge og Sverige besøker hverandre jevnlig for å dele erfaringer fra de to markedene. Her fra en hyggelig tur til Frognerseteren sommeren 2024.

Markerer 10 år med innholdsmarkedsføring

Schibsted Partnerstudio har vært en pioner på innholdsmarkedsføring i Norge.

– Mange var skeptiske til oss da vi startet opp i 2015. Da er det ekstra gøy å stå her i dag og si at vi er Norges største innholdsbyrå. Hver dag produserer og distribuerer vi historier som engasjerer lesere og skaper målbare resultater for kundene våre, utdyper Folkestad.

Syv trender som former fremtiden

Schibsted Content Report 2025 trekker frem syv trender som vil prege bransjen de neste årene. Rapporten er utviklet i samarbeid med Schibsted Brand Studio i Sverige og bygger på innsikt og erfaring fra det nordiske markedet.

– Både kunder og lesere stiller stadig høyere krav til hvilket innhold de ønsker å bruke tiden sin på. Det blir vår jobb å sy sammen kunnskapen vår for å levere den kvaliteten som kreves i årene fremover. Fra å jobbe strategisk med innsikt, innovasjon og kreativitet, til å samarbeide tett med Schibsted-redaksjonene, og ikke minst kundene.

Ifølge byråelederen handler det om mer enn å følge trender – det handler om å sette standarden.

– Vi ser tilbake på ti år med stolthet, men fortsetter å utfordre, utforske og levere innhold som skaper verdi i alle ledd, avslutter hun.

Rapporten i sin helhet finner du her!

Flere saker