Forrige uke gikk Native Advertising Awards av stabelen i København, der innholdsstudioer over hele verden samles for å kjempe om de gjeveste prisene innen innholdsmarkedsføring. Schibsted Partnerstudio var nominert i til sammen syv kategorier og fikk fire pallplasseringer.
– Dette gikk akkurat slik vi håpet, vi kom, vi vant og vi feiret, sier Folkestad.
Fra den norske delegasjonen var det Kondomeriets kampanje «Har din penis prøvd sexleketøy» som sikret gull i kategorien «Best Use of Text». Telenor og kampanjen «Hackeren» fikk sølv i «Best Design». Mens Pepsis «Maximize This Christmas» vant bronse i kategorien «Best Use of AFP Video».
Byrålederen måtte også selv opp på scenen for å motta juryprisen «Marketer of the Year».
– Jeg er selvfølgelig stolt og glad for å bli plukket ut til en så høythengende pris av bransjekollegene mine. Men det er viktig for meg å presisere at dette er en pris til hele Partnerstudio. Vi drar lasset sammen, og vi har vunnet denne prisen sammen, sier hun.