Nordmenn elsker video, og video first-kanaler som TikTok og Snapchat får en stadig sterkere posisjon i mediemiksen. Dette har selvfølgelig ikke gått upåaktet hen for VG-redaksjonen som det siste året har levert nyheter i høydeformat rett i VG-appen.
Nå kan du som er annonsør også få ditt innhold her gjennom vårt nye videoprodukt, «Shorts. Enkelt, effektivt og med en unik plassering i redaksjonell kontekst.
VG Shorts er korte annonsørvideoer som plasseres på forsiden av VG. Disse videoene integreres sømløst inn i en vertikal videospiller hvor også redaksjonens ferske nyhetsvideoer ligger. Formatet er skreddersydd for dagens unge forbrukere, som foretrekker vertikale videoer – akkurat som det man ser på populære sosiale medieplattformer.
Velger du Shorts havner ditt innhold mellom høyaktuelle redaksjonelle videoer. En kunde som nylig har testet Shorts er Nordea. Her gjorde vi om en artikkel til en kort og effektiv video, og nådde ut til et stort publikum på kort tid. Se bare på disse resultatene:
En av de største fordelene med Shorts er at det er enkelt å lage. Prosessen kan sammenlignes med å spille inn en video til sosiale medier. Du kan for eksempel stå foran en greenscreen, lese opp et manus, og legge på relevante bilder i bakgrunnen.
Shorts er også en mulighet til å få enda mer ut av det innholdet du allerede har laget sammen med oss – og få det på lufta i løpet av kort tid – i et format som nordmenn digger.