NYHET! Skap effekt med «Shorts»

Nordmenn elsker video, og video first-kanaler som TikTok og Snapchat får en stadig sterkere posisjon i mediemiksen. Dette har selvfølgelig ikke gått upåaktet hen for VG-redaksjonen som det siste året har levert nyheter i høydeformat rett i VG-appen.

Nå kan du som er annonsør også få ditt innhold her gjennom vårt nye videoprodukt, «Shorts. Enkelt, effektivt og med en unik plassering i redaksjonell kontekst.

Shorts kan være mange ting – i Partnerstudio er det godt innhold, i kort og snappy videoformat. Få den fulle opplevelsen i videoen over.

Hva er Shorts?

VG Shorts er korte annonsørvideoer som plasseres på forsiden av VG. Disse videoene integreres sømløst inn i en vertikal videospiller hvor også redaksjonens ferske nyhetsvideoer ligger. Formatet er skreddersydd for dagens unge forbrukere, som foretrekker vertikale videoer – akkurat som det man ser på populære sosiale medieplattformer.

Hvordan fungerer det?

Velger du Shorts havner ditt innhold mellom høyaktuelle redaksjonelle videoer. En kunde som nylig har testet Shorts er Nordea. Her gjorde vi om en artikkel til en kort og effektiv video, og nådde ut til et stort publikum på kort tid. Se bare på disse resultatene:

  • Mer enn 58.000 impressions i løpet av bare fire dager.
  • 30 % av seerne fullførte hele videoen.

Hvorfor velge Shorts?

En av de største fordelene med Shorts er at det er enkelt å lage. Prosessen kan sammenlignes med å spille inn en video til sosiale medier. Du kan for eksempel stå foran en greenscreen, lese opp et manus, og legge på relevante bilder i bakgrunnen.

Shorts er også en mulighet til å få enda mer ut av det innholdet du allerede har laget sammen med oss – og få det på lufta i løpet av kort tid – i et format som nordmenn digger.

Flere saker