Kompliserte rapportsystemer og en jungel av datakilder er blant tidstyvene vi står overfor hver dag. Spørsmålet vi stilte oss var: Kan kunstig intelligens gjøre hverdagen enklere? Og viktigst av alt, kan vi frigjøre tid til det vi liker aller best – å skape godt innhold for kundene våre?
I Schibsted Partnerstudio har vi det siste året jobbet målrettet med å integrere kunstig intelligens i hverdagen. Vår AI Task Force, med eksperter fra alle deler av Partnerstudio, har som mål å utvikle verktøy som effektiviserer og forbedrer arbeidsprosessene våre.
For oss har kunstig intelligens og personalisering allerede blitt en avgjørende del av hvordan vi utvikler innovative produkter og tjenester. Dette er en investering som sikrer at Schibsted Partnerstudio fortsetter å være bransjeledende på teknologi, samtidig som vi skaper vekst og nye inntektsmuligheter.
En viktig del av dette arbeidet er å utvikle våre egne GPT-er (Generative Pre-trained Transformers). En GPT er en type kunstig intelligens som kan tilpasses ulike behov. Den er trent på store mengder tekst fra internett, og kan derfor svare på spørsmål, skrive setninger, og til og med ha samtaler med folk.
Våre skreddersydde GPT-er kan blant annet generere ideer, foreslå oppfølgingskampanjer, eller skrive fronttitler. I juni lanserte vi også GPT-en «Løypemelderen». Den fungerer slik: Innholdsprodusenten tar en skjermdump fra rapportsystemet, limer bildet inn i ChatGPT, og får all dataen, samt GPT-ens evaluering av tallene, tilbake i skriftlig form.
Hvordan vil du som kunde merke alt dette? Over tid vil du forhåpentligvis oppleve at leveransene våre blir mer presise, målrettede og effektive. Og en ting kan du være helt sikker på: Bak kulissene er det både ekte mennesker og kunstig intelligens, som sammen jobber utrettelig for å gi deg de resultatene du ønsker.