Av de syv er det én kampanje på finalelisten – Norwegians reiseserie «Takeoff», i kategorien «Branded Content / Entertainment, TV & Movie».
I tillegg er Helsedirektoratets «Andre boller» og Circle Ks «Circle K Mesteren» shortlistet i ulike kategorier.
– Dette er helt vilt. LOVIE er en av de prisene som henger aller høyest i det europeiske medielandskapet. Nå håper vi kunder, konkurrenter og samarbeidspartnere vil gå inn og stemme på oss til People's Choice-prisen, sier byråsjef Mikaela Folkestad.
Det er sendt inn 1 200 bidrag fra 35 land til årets prisutdeling.
Lovie Awards anerkjenner europeisk internettekspertise innen kultur, teknologi og næringsliv – fra Europas ledende digitale og kreative byråer og innholdsprodusenter til kulturelle og politiske organisasjoner og individuelle skapere.
Norwegians kampanje konkurrerer med bidrag fra England, Frankrike, Tyskland, Spania, Italia, Sverige og Nederland. Finalistene velges av International Academy of Digital Arts & Sciences (IADAS).
– «Takeoff» har utmerket seg i sin kategori og vist fantastisk dyktighet innen digital innovasjon og kreativitet, deler Nicolas Roope, styreleder i IADAS, i en e-post i forbindelse med shortlist-annonseringen.