Tre reiseinfluensere, tre utfordringer og tre helt ulike Norwegian-destinasjoner. Det var utgangspunktet da «Norwegians reiseekspert 2024» skulle kåres.
Høsten 2023 kom Norwegian til oss i Schibsted Partnerstudio med et ønske om å styrke selskapets tillit og preferanse, samt inspirere hele Norges befolkning til å sette seg på et fly til en av deres destinasjoner.
I tett samarbeid med Norwegian skapte vi Takeoff, en videoserie på tre episoder som ble lansert på VGTV og frontet på syv av Norges største nyhetsnettsteder.
I serien mikses reiseglede, humor og funfacts sammen til konkurransedrevet underholdning. Reiseinfluenserne tar seerne med til fantastiske skjulte perler, uforglemmelige matopplevelser og storslåtte drømmeopplevelser i London, Milano og på Gran Canaria.
For å nå ut til et bredt publikum ble VGs Snapchat, deltakernes egne sosiale medier-kanaler, samt Norwegians nyhetsbrev og sosiale medier brukt aktivt. Bransjemedier viste også interesse og ga publisitet til serien.
Flere historier