I Norges første helkommersielle TV-serie, Andre boller, møter vi seks nordmenn med ulike livsstilsutfordringer. Gjennom tre episoder får vi bli med på opp- og nedturer mens de forsøker å endre vaner og få et bedre liv.
Selv om mange nordmenn trenger å endre levevaner sine, betyr ikke det at de ønsker å bli fortalt hvordan de bør leve. Tvert i mot. For Helsedirektoratet er det vanskelig å nå ut med budskap om at små endringer gir store resultater over tid.
Vår oppgave var å lage underholdning og inspirasjon av det som ofte oppfattes som snusfornuftige budskap – uten å ty til ekstreme tiltak slik vi er vant med fra de tradisjonelle realityseriene.
«Andre boller» handler om ekte folk med ekte følelser. Vi har unngått å lage opplysnings-TV, men passet på å underholde og engasjere på lik linje med andre serier på VGTV.
Serien fikk nærmere 175 000 avspillinger og en gjennomsnittlig aktiv seertid på 3 min og 57 sekunder.
Flere historier