Kampenmotsolariet

Bildene som ble brukt i kampanjen var hentet hos Getty.

Stuntreporter Malin Lystad har stilt seg opp utenfor et solstudio i Oslo sentrum. Det er en av de første kjølige høstdagen, og flere unge nordmenn har tatt turen for å holde på sommerens brunfarge – bare litt til.

Viktig informasjon, i underholdende innpakning. For å trenge gjennom støyen i sosiale medier, spilte vi på de samme grepene som VG-redaksjonen gjør i sitt innhold. Mer enn 55.000 personer så hele lengden på de to filmene.

Et av de viktigste opdragene til Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet (DSA) er å sørge for at nordmenn har nok kunnskap om stråling til å ta gode valg for seg selv i hverdagen. Å unngå solarium er et av de viktigste tiltakene for å unngå hudkreft.

Mer enn 27.000 unge mellom 13 og 20 år så videoene på VGs Snapchat-profiler.

I denne kampanjen ønsket DSA å nå de aller yngste mellom 13 og 20 år med viktig informasjon om bruk av solarium og hudkreftrisiko. Videoene ble derfor kun distribuert gjennom VGs Snapchat-profiler.

Flere historier