I Synnøvesfotspor

Fotograf Øystein Welle og Tarjei Krogh står bak foto og video i Synnøve Finden-kampanjen.

Bare føtter løper over treverk. Det blir stille i – tre, to, én. Så kommer et plask etterfulgt av et ekstatisk brøl. Verdensmester i dødsing, Asbjørg Nesje, har akkurat vært i fritt fall ned i Finnafjorden.

Les saken her.

Artikkelen hadde hele to minutter i gjennomsnittlig lesetid, mot estimatet på 50 sekunder.

Synnøve ønsket å skape oppmerksomhet om sine viktigste produkter: Ost, yoghurt og juice, og samtidig styrke merkevaren rundt sin enestående gründer, Synnøve Finden. I ryggen hadde de allerede Team Synnøve – verdens første kvinnelige dødse-team med den norske verdensmesteren Asbjørg Nesje i spissen.

VG har den beste dekningen blant norske nyhetsmedier på Snapchat. Med distribusjon i denne kanalen nådde vi den yngre delen av målgruppen.

Fra Synnøve Findens fødested, mellom de stupbratte klippene i Sognefjorden, fortalte vi historien om opphavskvinnen, dødserne, merkevaren og produktene: Fra starten av eventyret i 1882 til 2023 da vi utfordret Team Synnøve til å dødse i den iskalde Finnafjorden.

Team Synnøve og Synnøve Finden har en felles historie som kvinnelige pionerer og utfordrere som tør å satse og ta spranget.

Et team på tre personer tilbragte tre dager på opptak for å lage innhold til Synnøves dødse-kampanje. Resultatet ser du over.

Flere historier