Det jobber en hackerhos Telenor

21 år gamle Daniel har en helt spesiell jobb.

Jobben som etisk hacker i Norges største teleselskap fikk Daniel Christensen (21) etter at han hacket seg inn gjennom et smutthull i sikkerhetssystemet deres. Nå jobber han med å avsløre dem som ønsker å svindle deg og meg.

Les hele saken her.


Telenor og Schibsted Partnerstudio har i en årrekke samarbeidet om å lage innhold som skal gjøre nordmenn tryggere i sine digitale liv. I denne kampanjen brukte vi Daniels unike rolle og historie for å skape oppmerksomhet, spesielt blant unge.

🏆 Vinner av Digiday Content Marketing Award 2024 i kategorien Most Innovative Use of Content

🏆 Sølv i Native Advertising Awards 2024 i kategorien Best Design

Det er ikke alltid at det er de mest glossy bildene som fungerer best. I hacker-kampanjen skaffet vi klikk og redaksjonell tilhørighet med kornete mobilbilder som ga følelsen av å avsløre noe ulovlig.

Med autoavspilling på VG-fronten skapte vi stor oppmerksomhet rundt Telenors merkevare i kampanjeperioden. Videoen fikk nesten 1,1 millioner avspillinger.
84 % av dem som klikket seg inn til saken fra Snapchat var under 34 år.

«Vi er veldig fornøyde og stolte av det vi har skapt i samarbeid med Schibsted Partnerstudio for å heve sikkerhetsinnholdet vårt. Vi har oppnådd fantastiske resultater, noe som indikerer at vi har truffet blink med relevant innhold.»

Elisabeth Lo, Media Manager i Telenor

Flere historier