Double-click to select video

Historiene som treffer det norske folk.

Historier som treffer det norske folk

Lyst å bli en del av den fantastiske gjengen vår i Schibsted Partnerstudio? Søknadsfristen på alle stillingene er 17. januar. Vi gleder oss til å høre fra deg!

Hun er også veldig fornøyd med den store fleksibiliteten hun har i arbeidshverdagen sin.

– Det på mange måter å kunne styre arbeidsdagen selv er en stor fordel både for arbeidsprosesser og familieliv. Jeg gjør jo mye av det samme nå, som da jeg var journalist, sier hun og føyer til:

– Men som IP så innebærer jobben en større prosess, og det er kjempegøy å være med helt fra start: Fra å få en brief til å utvikle kule ideer, gjøre intervjuer og produsere godt innhold som kan være både tekst, lyd eller video.

Søk innholdsprodusent eller teamleder i Oslo

Fra journalist til IP

Innholdsprodusent Guro Holmene har bakgrunn fra journalistikkens verden - på lik linje med flere i bedriften. Til dere nåværende journalister som vurderer å gå over til «the dark side» og har lyst å søke på jobb hos oss; her er Guros erfaringer med dette:

– Det jeg fryktet mest ved å gå fra journalistikk til innholdsprodusent var å miste noe av det kreative. Jeg var også redd for at det ikke innebar like mye skriving, men denne jobben er jo mye mer nyskapende enn alt annet jeg har gjort tidligere, sier 38-åringen.

Ungt selskap, på alle måter

Mens 37 år gamle Elin er en av de i Schibsted Partnerstudio som faktisk trekker gjennomsnittsalderen oppover, ja vi er en ung gjeng, er Vilde Heldal en av våre yngste ansatte. 

24-åringen begynte som innholdsprodusent på et av Osloteamene våre så godt som rett etter at hun var ferdig med tekstforfatterstudiet på Westerdals høsten 2019. 

– Jeg liker aller best de dagene hvor forarbeidet til en produksjon er ferdig. Da kan jeg fokusere helt på å skrive saken og deske den slik at det ser fint ut. Det er også veldig gøy de dagene hvor man drodler idéer med kollegaer eller kunder, forteller Vilde.

Hun bruker også mye tid på å sende ut e-poster, sørge for at kampanjer som er live går slik de skal og planlegging av nye kampanjer. 

– Nå som vi er på hjemmekontor hender det at jeg tar en digital lunsj med noen kolleger. Det er veldig hyggelig. Det er kanskje det aller kjipeste med hjemmekontor - at man ikke får sett kolleger, sier Vilde som gleder seg til hun igjen kan gå på Stopp Pressen fredager etter jobb med hele gjengen.

Søk videojournalist i Oslo

En KR i vest, en KR i øst

Mens den ene KR-en vi nå er på jakt etter vil jobbe på Team Region, vil den andre være knyttet opp mot Team Content Pluss i Oslo som hovedsakelig jobber mot SMB-markedet.

– Selv om alle vi i Schibsted Partnerstudio jobber på faste team, hjelper vi gjerne til på tvers av teamene. Vi KR-ene i bedriften drar stor nytte av hverandre gjennom alt fra å utveksle erfaringer til å hjelpe hverandre med å finne de beste løsningene for kundene, sier Elin.

Ifølge Elin er det en stor fordel å like utfordringer og ikke minst se muligheter for kundene i jobben som KR.

– Definitivt! Det viktigste vi gjør er å ivareta kunders KPIer og målsettinger. For å få det til, er det å snakke med mennesker en viktig suksessfaktor og også noe jeg liker veldig godt.

Søk KR rollen i Bergen eller i Oslo

Snart over 60 ansatte

Schibsted Partnerstudio har hatt en formidabel vekst siden oppstarten i 2015, og når nyansettelsene er på plass, vil vi bestå av 62 ansatte.

Kommersiell rådgiver Elin Ephithite jobber på et av våre premiumteam i Oslo, og er en av dem som har vært med omtrent helt fra starten. 

– Mens mange av mine kollegaer har erfaring enten fra media eller reklame, har jeg en helt annen bakgrunn. Jeg jobbet nemlig med hotell og reiseliv før jeg begynte i Schibsted og jobbet noen år med salg i Aftenposten, sier Elin.

Som kommersiell rådgiver (KR) er Elin bindeleddet mellom salg og kunde. Hun jobber også tett med innholdsprodusentene på teamet sitt.

–  Som KR får man en ekspertrolle innenfor content marketing og full oversikt over hvilke produkter vi har i porteføljen. Jeg er med på mange møter, holder mange presentasjoner og sørger for at kampanjer og kunder kommer inn. Jeg  jobber hele tiden med nye kunder, men også med at eksisterende kunder skal være med oss videre, sier 37-åringen.

Ingen som drukner i mengden

Schibsted som konsern har mange tusen ansatte, men her opplever man ikke at man drukner i mengden. Snarere tvert imot:

– Til å være en så stor arbeidsplass, så føles det likevel veldig lokalt å jobbe her. Du blir tatt så godt vare på de du har rundt deg, synes Magnus.

Schibsted Partnerstudio er fordelt på tre byer: Stavanger, Bergen og Oslo. Tre av de vi nå ser etter vil ha base i vest sammen med Magnus og de andre på teamet hans.

– Vi på Team Region jobber tett med selgerne i Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende. Det er utrolig kjekt å få ta så stor del også i kulturen på markedsavdelingene, sier Magnus. 

Han gleder seg til ny innholdsprodusent er på plass i oljebyen. Per i dag er det kun han som jobber i Stavanger, mens de andre på teamet holder til i Bergen.

Søk innholdsprodusent i Stavanger

– Jeg innrømmer lett at det var noe spesielt å begynne i ny jobb i 2020. Ikke får jeg møtt teamet mitt så ofte, og ikke får jeg møtt kollegaene mine i Oslo. Det til tross - aldri har jeg opplevd å komme inn i et så hyggelig miljø som dette, sier Magnus og utdyper:

– Jeg er ekstremt overrasket over hvor åpen bedriftskulturen vår er. Her deler alle velvillig av erfaringer og dytter hverandre opp og frem. Samholdet i teamet, ja i hele bedriften, er utrolig varmt og inkluderende. Jeg føler på en oppriktig stolthet når kollegaene mine gjør det bra, sier den stavangerbosatte østlendingen.

Bli vår kollega! Vi skal ansette åtte nye innholdsprodusenter og to kommersielle rådgivere.

Du lurer kanskje på hvordan det er å jobbe i Norges største selskap innen innholdsmarkedsføring? 

Magnus Kirkaas Gjertsen (30) er en av våre nyeste ansatte. I august begynte han som innholdsprodusent på vårt Team Region i Stavanger, og han vet derfor alt om hvordan det er å starte i ny jobb - for så å bli sendt på hjemmekontor. 

Se alle ledige stillingene

Norges største innholdsbyrå styrker staben ytterligere

Historier som treffer det norske folk

Satser videre på podkast

Lyd skulle også bli et satsingsområde for oss i 2020. I fjor bikket Schibsted Partnerstudio over 10 millioner i inntekt på podkast alene, og vi har nå bygget et eget podkaststudio. Tidligere var vi nødt til å låne lokaler av de ulike redaksjonene.

– Podkast har blitt et tydelig satsingsområde for Partnerstudio. Det å kunne være én til én med lytteren et noe helt annet enn radio, fortsetter Haavik.  

Slo sammen to superkrefter

Over fem år er gått siden VG Partnerstudio så dagens lys, og i 2020 slo vi oss sammen med Schibsted Brand Studio. Målet var å bli et fullservicebyrå som kunne skreddersy helhetlige tilbud for kundene.

Nå leverer vi fra A til Å på tvers av Schibsteds flater.

– Fjoråret ble et annerledes år på alle måter. Vi så at kundene våre hadde et stort behov for smarte innholdskonsepter tilpasset folks nye hverdag, som også ga effekt på både kort og lang sikt. Dette leverte vi godt på, og er er en av grunnen til at vi har vokst oss større. 

Og selv om mediebransjen er i konstant endring, har Brynildsrud troen på 2021: 

– Det kommer til å bli et svært spennende år for oss!

Brynildsrud melder at vi nå søker totalt ti nye hoder innen både kommersiell rådgivning og innholdsproduksjon. 

– Hvis vi skal vokse videre, er vi nødt til å få inn enda flere flinke folk, bekrefter han.

Schibsted Partnerstudio leter etter visuelt sterke, kreative og selvdrevne innholdsprodusenter, med teft for å finne de beste løsningene for kundene våre. Samtidig ønsker vi oss salgskraft i form av to kommersielle rådgivere. 

Innholdssjef Svein Arne Haavik, forteller at vi siden oppstart hele tiden har «vokst etter behov».

– Det er et såpass stort behov der ute at vi trenger å bli større, sier han.

Schibsted Partnerstudio legger et rekordår bak seg. Nå satser vi ytterligere ved å ansette hele ti nye ressurser.

– 2020 ble et fantastisk år for oss! Blant annet takket være nysatsingen på podkast, men også etterspørselen for helhetlige løsninger på tvers av våre flater, sier leder i Schibsted Partnerstudio, Jonas Brynildsrud.

Suksessen fortsetter

om Schibsted Partnerstudio bla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla blabla

Mail oss:

Interessert i å få nyhetsbrev fra oss?

Vil du være med på å lage Norges beste annonsørinnhold på tvers i hele Schibsted?